söndag 25 september 2011

Veganbuffé @ sinnet



Igår annordnade Sinnet veganbuffé för andra gången. Jag och Robert var där och åt oss igenom de olika rätterna.

Minussidan:
Det var tyvärr mest pastasallad med olika tillbehör som sallad och röror. Jag hade hoppats på att se nått mer kulinariskt på buffébordet än tomat och rödlökssallad, veggegårdens sojastrimlor förvälvda med haricot verts, naturella pommes och de av någon outgrundlig anledning obligatoriska falaflarna. Vad är grejen med falafel till veganer? Är det något man förätit sig på eftersom det alltid bjuds och finns tillgängligt så är det falafel.

Plussidan:
Alla olika röror man kunde ta till och den sesampanerade tofun som tog slut för fort. Soppan som jag nästan missade eftersom den stog i slutet gömd mot väggen. Äppelpajen till efterätt var också en höjdare.

Till nästa gång hoppas jag på mer smak! Schyssta marinader på sakerna istället för naturellt och mera tillagde smaksatta proteinkällor.
Annars tycker jag att Sinnets ordinarie meny brukar hålla hög standard och deras mat är autentiskt tillagad på plats med riktiga råvaror. Vet inte riktigt vad som hände med buffén?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar