torsdag 3 maj 2012

Alpros nya vispgrädde


När jag gjorde mina semlor testade jag Alpros nya vispgrädde. Satan i gatan vad bra den var! Som riktig grädde som fastnar i skålen. Den blev alldeles fast och fin och jag lurade två köttisar med mina semlor. De visste inte om att de var veganska. Ett utmärkt betyg tycker jag.
Fast jag ska tillägga att jag fuskade. Har ingen elvisp hemma så i ren panik sista minuten innan gästerna skulle komma så stog jag där med min vispgrädde som ska maskinvispas och tidigare dålig erfarenhet ifrån Carlshamns vispgrädde(som inte blir fast även med elvisp) så jag slängde ner lite xanthamgummi i. Dagen efter var grädden ännu fastare och man kan säkert göra sånna skummfyllda chokladtoppar med den om man låter den härda och sjunka över natten.

Bye bye tårtor med rinnig grädde som försöker rymma! Ska hädanefter aldrig använda någon annan grädde om de inte ändrar recepten i de andra gräddsorterna,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar